3ddersler

3dsmaxtarihce

 

3ds Max

Vikipedi, özgür ansiklopedi
3ds Max
 
   
   
   
   
   

3ds Max (daha önceki ismi ile 3D Studio Max), Autodesk tarafından
geliştirilen bir 3D modelleme, Görselleştirme veAnimasyon programıdır.
MSDOS ortamında çalışan 3D Studio yazılımının devamı olan 3ds Max'in
son sürümü, 2010 yılında çıkan 3ds Max 2011'dir.

Gelişmiş eklenti desteği ve kolay kullanımı ile 3ds Max, 3D modelleme
yazılımları arasında en yaygın kullanıma sahip uygulamalardan biridir.
Gelişmiş karakter modelleme özellikleri ile oyun geliştiricilerinin gözdesi
haline gelmiştir. Film özel efektleri, mimari sunumlar ve endüstriyel tasarım
sunumları gibi alanlarda da yaygın olarak kullanılmaktadır.

DOS ortamında çalışan ilk sürümü Yost Group tarafından üretilmiş
ve Autodesk tarafından yayımlanmıştır. 3D Studio 4. sürümünden sonra 
Windows NT platformu için yeniden yazılmış ve "3D Studio Max." adını almıştır. Bu versiyon ise
Kinetix tarafından piyasaya sürüldü, Kinetix, Autodesk'in alt kuruluşu olan Medya ve Eğlence bölümüydü.
Yazılım daha sonra geliştirilmeye devam etti ve ismi kısaltılarak "3ds Max" olarak değiştirildi.

Temel özellikler [değiştir]

3ds Max, parçacık sistemleri, karakter modelleme araçları, hareket yakalama araçları ve gelişmiş
denetçiler gibi özellikleriyle tek bir pakette çok sayıda özelliği sunmaktadır. Ayrıca MAXScript adında
tümleşik bir programlama dili vardır.

Modelleme [değiştir]

3ds Max çok sayıda temel nesneyi hazır olarak sunar. Mimari tasarımlar için de duvar, kapı,
pencere ve merdiven gibi bileşenleri ölçülerini kolayca değiştirerek projeye eklemek mümkündür.
3ds Max ayrıca poligonal modelleme, NURBS modelleme, yüzey modelleme gibi teknikleri destekler.

Animasyon [değiştir]

3ds Max'in animasyon kontrolleri ile nesnelerin tüm özellikleri, materyaller, kameralar, ışıklar ve çevre özellikleri
zaman içinde değiştirilebilir ve Curves Editor ile tüm bu özellikler üzerinde tam bir kontrol sağlanabilir.
Değişken grafiklerinin Bezier eğrileriyle kontrol edilebildiği bu editör ile karmaşık animasyonların üstesinden
gelmek mümkündür.

3ds Max, animasyon için klasik anahtar kare yöntemini kullanır. Zaman doğrusu içinde
farklı noktalarda verilen değerler arası geçişi otomatik olarak yapar ve Curves Editor ile
bu geçişlere ince ayarlar yapılmasına olanak verir.

Ters Kinematik çözümleyicisi ile birbirleriyle bağlantılı hareket eden objeler arası
ilişkiler kolayca çözümlenir ve kare anahtarlama yöntemi ile kompleks mekanizmaların animasyonu yapılabilir.
Ayrıca, pozisyon, bakış, yüzey, bağlanma, tutunma ve yönelme kısıtlayıcılarıyla gelişmiş animasyonlar yapılabilir.

Animasyon için kullanılabilecek diğer özellikleriyse uzay saptırıcıları ve niteleyicilerdir.
Uzay saptırıcıları kendilerine bağlanan objelere, bükme, patlatma, rüzgar ve yerçekimi
gibi etkileri uygularlar. Niteleyiciler ise modellemede kullanıldıkları gibi animasyon için de objeleri zaman içinde değiştirmede kullanılabilirler.

3ds Max'in en güçlü özelliklerinden biri de Havoc tarafından yazılan ve pek çok oyunda
kullanılan ünlü fizik motoru reactor'dür. reactor ile yerçekimi etkisiyle düşme, esneme,
sıçrama gibi fizik benzetimleri yapılabilir.

Rendering [değiştir]

3ds Max'in en zayıf yönü tümleşik render motorunun Maya, Cinema4D, Lightwave ve SoftImage
 
gibi programlara göre daha kötü sonuçlar vermesiydi. Autodesk bu sorunun üstesinden gelmek
için daha önce ayrı bir ürün olarak satılan mental ray'i 3ds Max'e dahil etti. 6. sürümden itibaren
tüm 3ds Max sürümleriyle birlikte piyasadaki en güçlü render motorlarından biri olan mental ray'i
kullanmak mümkün. Ayrıca, 3ds Max ile 3. parti render motorları da kullanılabiliyor, bunlardan
bazıları; V-Ray Renderer, Maxwell Render, Brasil r/s ve finalRender'dır.


Bugün 17 ziyaretçi (17 klik) kişi burdaydı!

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol